get clients now

Get Clients Now!™ voor VA’s

Voor virtueel assistenten is er een goede markt, dat hebben we ook duidelijk gezien in de coronatijd. Maar de andere kant is: er komen steeds meer VA’s. Ik denk dat er voor allemaal genoeg werk is, maar als je erg veel concurrentie hebt is er voor de klant veel te kiezen. En dat geeft specifieke uitdagingen die vragen om marketing.

Het vinden van nieuwe klanten

Klanten komen en klanten gaan weer. En als er eentje gaat, dan moet je die tijd weer invullen met een nieuwe klant. Een van de grootste uitdagingen voor een VA is het vinden van nieuwe klanten. Je moet jezelf promoten en je diensten goed vermarkten om potentiële klanten aan te trekken. Dat lijkt niet zo moeilijk, want als je lekker actief bent op de social media, dan heb je al snel contact met een potentiele klant. Maar werk je ook prettig met die klant?

Concurrentie

De markt voor VA’s is erg concurrerend en het kan moeilijk zijn om je te onderscheiden van anderen die vergelijkbare diensten aanbieden. Maar dat is wel nodig, want als je dat niet doet, dan concurreer je op de prijs en dan ga je steeds minder verdienen.

De prijs

Het is belangrijk de juiste prijs voor je diensten te vragen. Je moet niet te weinig vragen. Dit geldt ook voor beginnende VA’s. Maar als je te veel vraagt zul je de klant niet krijgen of klanten verliezen. Hier zijn oplossingen voor die ik je kan leren.

Marketingvaardigheden

Als je niet bent opgeleid in marketing dan is het erg lastig om alle uitdagingen het hoofd te bieden. Maar je bent slim en je kunt leren, dus dat je geen opleiding hebt in marketing is niet onoverkomelijk.

Timing

Je moet op de juiste tijd beschikbaar zijn. Maar je hoeft niet altijd beschikbaar te zijn voor je klanten. Hier moet je ook grenzen in aangeven en handhaven. Want je wilt ook een goede balans tussen werk en privé.

Bericht niet gevonden

Get Clients Now!™ voor VA’s

Al deze zaken hangen natuurlijk met elkaar samen en ze beïnvloeden elkaar. Bijvoorbeeld:

  • Als je werkt met strippenkaarten, dan dan is die kaart een keer op. Voor de klant is dat een natuurlijk moment om een nieuwe beslissing te nemen en als de klant eigenlijk niet verder met je wil, is dat het moment om de samenwerking te stoppen.
  • Als je werkt met een projectprijs, dan komt dit moment als het project voltooid is.
  • En werk je met jaarcontracten dan heb dit elk jaar.

Je verdienmodel heeft invloed op de vraag hoe makkelijk je je klanten kunt behouden. Hoe vaak bied jij de klant een natuurlijke kans om met je te stoppen zonder dat hij daar zelf een actie voor hoeft te nemen?

Zo zijn er veel meer zaken die als tandraderen in elkaar grijpen. En als alles past, dan is succes het gevolg.

Uurtje sparren

Loop je tegen dingen aan waar je graag met een ervaren VA en marketeer over zou willen praten? Koop dan een uurtje sparren in. Dit kost je €100 excl. btw en je zit nergens aan vast (herken je deze tekst?). Ik ga gewoon met je meedenken.


Op het blog

No post found!


judith de vries
Scroll naar boven