marketing voor beeldende kunst

Kunstmarketing

Kunstmarketing voor individuele kunstenaars

Marketing voor beeldende kunst heeft een aantal heel specifieke problemen die andere branches helemaal niet kennen. En die problemen moet je oplossen. En dat kun je leren. Kunstmarketing kan natuurlijk van alles betekenen, dat kan marketing voor een museum zijn en voor een kunstmarkt. Maar wat ik bied is marketing voor individuele kunstenaars.

Niche

En juist de marketing voor jouw kunst kent heel vreemde problemen die je nergens anders tegenkomt. Jij kunt bijvoorbeeld niet zelf je niche kiezen. In iedere andere branche kan dat wel. Ook een galerie of een museum heeft een niche. Maar zodra jij zelf op bewust niveau je niche gaat kiezen, verlies je je authenticiteit en dan wordt je werk direct een stuk minder waard.

Jij moet gekozen worden. En dan is het zaak dat jij bijtijds herkent dat je iemand uit je niche voor je hebt die bezig is voor je te kiezen. Want anders ga je allemaal fouten maken waardoor de koop afketst.

Een wijs advies?

Een wijs advies dat vast heel vaak krijgt is dan “ga iets anders doen waar meer brood in zit”. Luister daar vooral niet naar want je hebt een speciaal en uniek talent waar je de wereld mee verrijkt. Je kunt leren hoe je dat talent kunt gebruiken om brood op de plank te krijgen.

Scroll naar boven