Zichtbaarheid op LinkedIn instellen

zichtbaarheid op linkedin profiel

Ingelogd of niet?

Je zichtbaarheid op LinkedIn verschilt voor ingelogde en uitgelogde bezoekers. En welke onderdelen van je profiel zichtbaar zijn voor uitgelogde bezoekers kun je zelf instellen. Goed instellen wat die mensen zien is wel een nuttige besteding van je tijd. Want het kan natuurlijk een klant zijn die ergens een link naar je profiel vindt. En dan wil wel graag dat die persoon relevante informatie ziet.


Zichtbaarheid op LinkedIn

De zichtbaarheid van je LinkedIn profiel instellen voor uitgelogde bezoekers. Je complete profiel op LinkedIn is alleen te zien voor andere LinkedIn-gebruikers. Mensen die niet op LinkedIn zijn ingelogd zien slechts een beperkt deel van je profiel. Welke delen van je profiel deze mensen zien kun je zelf instellen.

Hoe je de zichtbaarheid van je profiel instelt

Hoe je de zichtbaarheid van je profiel op LinkedIn instelt.

Totale tijd:

Log in op LinkedIn

Gewoon zoals je dat altijd doet.

Ga naar je profiel

Daar kom je door te klikken op het kleine pijltje bij de foto. Bovenaan in de donkere balk.

Instellingen en privacy

Kies nu voor Zichtbaarheidzichtbaarheid linkedin profiel

En kies vervolgens voor zichtbaarheid

Zichtbaarheid zit onder een tabblad.

Zichtbaarheid van uw profiel en netwerk

Hier staat een rijtje instellingen waarmee je kunt aanpassen hoe anderen profiel zien. Klik die items een voor een aan en stel in welke zaken je zichtbaar wilt hebben voor mensen die zijn ingelogd op LinkedIn en mensen die niet zijn ingelogd op LinkedIn.

Log nu uit

Log vervolgens uit en zoek je profiel op via Google om de zichtbaarheid van je LinkedIn profiel te testen.

Kijk nu of het profiel zoals je het nu ziet je bevalt. Vraag je hierbij af:

  • Ontbreekt er informatie?
  • Welke belangrijke informatie is wel zichtbaar voor ingelogde LinkedIn gebruikers maar niet voor mensen die LinkedIn niet gebruiken?
  • Log daarna weer in en verbeter je profiel.
  • En als je dan toch bezig bent, verander dan ook gelijk de URL van je profiel in een mooie gladde URL en kijk ook even of je misschien naar je concurrent verwijst.

Zoektermen en zichtbaarheid

Controleer vervolgens of je in je beschrijvingen de zoektermen verwerkt hebt waarop je graag gevonden wilt worden. Als dat niet zo blijkt te zijn, verander dit dan.

  • Gebruik het zoekveld van LinkedIn en tik jouw zoektermen in
  • Kijk hoe hoog je in de zoekresultaten van LinkedIn komt
  • En kijk wie helemaal bovenin de zoekmachine van LinkedIn staat en tel hoe vaak die persoon de zoekterm waarop je gevonden wilt worden in zijn of haar profiel heeft staan

Zie daarna eens of je deze zoekterm vaker op relevante plaatsen in je profiel kunt zetten.

Extra informatie

De bedoeling is natuurlijk dat iemand zo geïnteresseerd in je raakt dat hij of zij zich op LinkedIn met je wil verbinden.

Zorg dat als mensen je hierom vragen, ze nog meer kwaliteitsinformatie over je te zien krijgen. Maar zorg wel dat je allereerst genoeg laat zien om het de moeite waard te maken om in te loggen.

Zeker als je website niet zoveel bezoekers ontvangt is een sterk profiel op LinkedIn een uitstekende manier om je zichtbaarheid te versterken. Hier kun je cijfers vinden over het gebruik van bijvoorbeeld LinkedIn.

, ,


Laten we contact houden

Ik wil je graag marketingtips sturen en soms een aanbieding

We beginnen met 5 simpele tips om klanten te krijgen

We spammen niet! Lees ons privacybeleid voor meer info.

Scroll naar boven